Rola diagnozy funkcji poznawczych testem SON-R w budowaniu oddziaływań stymulujących rozwój mowy dzieci bilingwalnych

Autor

  • Jadwiga Cieszyńska-Rożek Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, Katedra Logopedii i Zaburzeń Rozwoju
  • Anna Nallur

Słowa kluczowe:

bilingwizm, diagnoza intelektu, test SON-R, program słuchowy, Symultaniczno- Sekwencyjna Nauka Czytania®, dziennik wydarzeń

Abstrakt

Autorki, uwzględniając współczesne poglądy na temat uczenia się języków w sytuacji bilingwizmu, pokazują wagę badania poziomu funkcji poznawczych dzieci, w wyznaczaniu obszarów stymulacji rozwoju języka i innych funkcji poznawczych. W artykule opisane zostały sfery diagnozowane testem SON-R oraz przedstawiono rezultaty osiągnięte przez dwujęzyczną dziewczynkę w trzecim roku życia. Dokonano także opisu wykorzystanych technik stymulacji.

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2021-11-03

Jak cytować

Cieszyńska-Rożek, J. . i Nallur, A. (2021) „Rola diagnozy funkcji poznawczych testem SON-R w budowaniu oddziaływań stymulujących rozwój mowy dzieci bilingwalnych”, Logopedia, 48(2), s. 293–305. Dostępne na: https://www.logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/logopedia-48-2-cieszynska-rozek-nallur (Udostępniono: 24maj2025).

Numer

Dział

Z praktyki logopedycznej