Rola diagnozy funkcji poznawczych testem SON-R w budowaniu oddziaływań stymulujących rozwój mowy dzieci bilingwalnych
Słowa kluczowe:
bilingwizm, diagnoza intelektu, test SON-R, program słuchowy, Symultaniczno- Sekwencyjna Nauka Czytania®, dziennik wydarzeńAbstrakt
Autorki, uwzględniając współczesne poglądy na temat uczenia się języków w sytuacji bilingwizmu, pokazują wagę badania poziomu funkcji poznawczych dzieci, w wyznaczaniu obszarów stymulacji rozwoju języka i innych funkcji poznawczych. W artykule opisane zostały sfery diagnozowane testem SON-R oraz przedstawiono rezultaty osiągnięte przez dwujęzyczną dziewczynkę w trzecim roku życia. Dokonano także opisu wykorzystanych technik stymulacji.
Pobrania
Download data is not yet available.
Dane pomiarowe
Dane pomiarowe są ładowane ...
##submission.downloads##
Opublikowane
2021-11-03
Jak cytować
Cieszyńska-Rożek, J. . i Nallur, A. (2021) „Rola diagnozy funkcji poznawczych testem SON-R w budowaniu oddziaływań stymulujących rozwój mowy dzieci bilingwalnych”, Logopedia, 48(2), s. 293–305. Dostępne na: https://www.logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/logopedia-48-2-cieszynska-rozek-nallur (Udostępniono: 24maj2025).
Numer
Dział
Z praktyki logopedycznej