Kształtowanie planu ruchu artykulacyjnego

Autor

  • Jagoda Cieszyńska-Rożek Centrum Metody Krakowskiej, Katedra Logopedii i Zaburzeń Rozwoju

Słowa kluczowe:

rozwój niemowlęcia, mózg społeczny, uczenie się mowy, czytanie twarzy, gesty artykulacyjne, program słuchowy, wczesna nauka czytania, manualne torowanie głosek

Abstrakt

W artykule zostały przedstawione wyniki badań neurobiologicznych, dotyczących kluczowych etapów nabywania mowy w wieku niemowlęcym, pozwalające na wczesną diagnozę zakłóceń rozwoju. Autorka przedstawia techniki terapeutyczne, uruchamiające umiejętność: czytania twarzy, a także program słuchowy, gesty artykulacyjne (GA), Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania® oraz manualne torowanie głosek (MTG).

Pobrania

Download data is not yet available.

Dane pomiarowe

Dane pomiarowe są ładowane ...

##submission.downloads##

Opublikowane

2023-03-29

Jak cytować

Cieszyńska-Rożek, J. (2023) „ Kształtowanie planu ruchu artykulacyjnego”, Logopedia, 51(2), s. 97–112. Dostępne na: http://www.logopedia-ptl.pl/index.php/logopedia/article/view/195 (Udostępniono: 18maj2024).

Numer

Dział

Rozprawy